Direct naar content

Kwaliteit van onze zorglocaties

Op al onze zorglocaties streven we naar de hoogste kwaliteit om positieve zorg op maat te kunnen bieden, waarin de levensvreugde van onze bewoners en cliënten centraal staat.

De hoogst mogelijke kwaliteit

Wij gaan voor de hoogst mogelijke kwaliteit van welzijn en zorg. Om de kwaliteit te kunnen waarborgen werken we met een kwaliteitssysteem waarmee locaties zelf op gestructureerde wijze kunnen werken aan verbetering van de kwaliteit en veiligheid van zorg. Het kwaliteitssysteem kent onder andere zelfaudits, een digitaal verbeterplan, interne audits en het gebruik van een kwaliteitshandboek.

Iedere locatie wordt bij het werken aan kwaliteit ondersteund door een kwaliteitsadviseur. Ook kunnen zorgverleners gebruikmaken van de Vilans protocollen en is Korian lid van branchevereniging Actiz.

Interne audits

De interne audits worden uitgevoerd door een kwaliteitsadviseur en leveren een hoop waardevolle informatie op. Verschillende betrokkenen worden geïnterviewd zoals bewoners, naasten, iemand van de cliëntenraad en een diverse mix van medewerkers. Op die manier krijgen we een zo breed mogelijk beeld van de locatie. We toetsen op verschillende thema’s zoals persoonsgerichte zorg en de professionaliteit van medewerkers. Natuurlijk nemen we ook de kwaliteitseisen mee die zijn opgesteld vanuit de branche.

Externe audits

Naast interne toetsingen (audits), worden er ook frequent externe audits afgenomen door CIIO. Hierdoor beschikken al onze locaties over het ISO 9001-certificaat, dé norm voor kwaliteitsmanagement. Het ISO certificaat is een internationaal erkend certificaat voor kwaliteitssystemen, die toetst of de manier waarop wij aan kwaliteit en veiligheid werken in lijn is met internationale richtlijnen. Voor nieuwe locaties geldt dat zij ongeveer vier maanden na oplevering getoetst worden. Het verbeteren van kwaliteit en veiligheid blijft een doorlopend proces waardoor we continue verbeteringen doorvoeren die echt bijdragen aan het levensgeluk van onze bewoners.

In het kwaliteitsbeeld 2024 kijken we terug op hoe we gewerkt hebben aan de kwaliteit van bestaan en kijken we vooruit hoe hier verder aan gewerkt gaat worden.

Wat vinden onze bewoners en hun naasten?

We doen natuurlijk ons uiterste best om de zorg te bieden zoals u van ons verwacht. Zijn we op de goede weg? Dat is aan de bewoners en hun familie. Zij kunnen daar namelijk het beste over oordelen. Daarom delen we graag hun ervaringen met u. Deze hebben zij geplaatst op Zorgkaart Nederland. Zorgkaart Nederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg.

Een klacht of misstand melden?

Checklist downloaden

"*" geeft vereiste velden aan

Toestemming

Rondleiding aanvragen

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Naam*
Voorkeur voor een dag
Wat is de reden voor de rondleiding?*

Uw gegevens worden verwerkt volgens onze privacyverklaring.

Belafspraak inplannen

"*" geeft vereiste velden aan

Voorkeur voor een dag
Geef hier aan welke dag uw voorkeur heeft om gebeld te worden. (meerdere keuzes mogelijk)
Voorkeur voor een dagdeel

Uw gegevens worden verwerkt volgens onze privacyverklaring.

Stuur ons bericht

"*" geeft vereiste velden aan

Uw gegevens worden verwerkt volgens onze privacyverklaring.