U heeft een klacht en dan?

U bent niet tevreden over de zorg en/of diensten die Korian Nederland levert. Daarover wilt u een klacht indienen, of u overweegt dit te doen. Uw inbreng helpt ons om de dienstverlening te verbeteren. Klachten worden altijd met zorg behandeld.

Klacht bij medewerker/locatie

Wij vragen u deze klacht eerst kenbaar te maken op de locatie, bij de medewerker die het betreft. Dit is ons verzoek omdat de praktijk leert dat een gesprek tussen iemand met een klacht en de betrokken medewerker vaak voor beiden tot een positief resultaat leidt. Een gesprek biedt de mogelijkheid aan de betrokken medewerker om toe te lichten waarom op een bepaalde manier is gehandeld en voor u om aan te geven waarop uw onvrede betrekking heeft Bent u niet tevreden met (de uitkomst van) het gesprek? Neem dan contact op met de locatiemanager. Wanneer de klacht betrekking heeft op een handelen of nalaten van de locatiemanager of wanneer het contact met de locatiemanager niet tot een passende afhandeling van uw klacht heeft geleid, gaat zijn/haar leidinggevende, de regiomanager, graag met u in gesprek.

Klacht bij klachtenfunctionaris

Vindt u het lastig om uw onvrede bespreekbaar te maken met de desbetreffende medewerker, locatiemanager of regiomanager óf wilt u uw bevindingen of onvrede in vertrouwen delen? Dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris richt zich op het bereiken van een duurzame oplossing van de onvrede en op herstel van de relatie. De klachtenfunctionaris bekleedt een onafhankelijke positie binnen de organisatie. U kunt de klachtenfunctionaris benaderen per e-mail op klachten@korian.nl.

U kunt uw klacht voorleggen voor een formeel oordeel aan de directie van Korian

Heeft u, al dan niet na het contact leggen met de medewerkers/managers en/of de klachtenfunctionaris, behoefte aan een formele beoordeling van de situatie? Dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de directie van Korian. Voor het klachtenreglement van Korian klikt u hier.
Voor het indienen van uw klacht bij de directie van Korian kunt u een e-mail sturen naar directie@korian.nl. U zult op uw klacht dan een reactie ontvangen vanuit de Algemeen Directeur van Korian.

Extern

U kunt zich wenden tot de landelijke Geschillencommissie Zorg als u het niet eens bent met het oordeel van de directie van Korian. Indien een klacht na behandeling niet naar tevredenheid is opgelost, is er sprake van een geschil. Zie klachtenregeling Korian voor de stappen die u kunt ondernemen.

WzD / KCOZ:

Heeft u een vraag specifiek over onvrijwillige zorg waarop de Wet zorg en dwang van toepassing is of wilt u een signaal delen?
• De klachtenfunctionaris kan u in contact brengen met de cliëntenvertrouwenspersoon van de Wet zorg en dwang (CVP)

Wilt u een klacht indienen met betrekking tot onvrijwillige zorg?
• Klachten kunnen niet rechtstreeks bij de Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) worden ingediend. Dit verloopt altijd via de zorgaanbieder. Informeer bij de klachtenfunctionaris of de CVP over de te nemen stappen.
• Het klachtenreglement KCOZ is te vinden op: www.kcoz.nl

Assistant In The Community Center Giving Advice To A Senior Man