Kwaliteit

De hoogst mogelijke kwaliteit

Wij gaan voor de hoogste kwaliteit van welzijn en zorg. Daarom werken we met een kwaliteitssysteem waarmee locaties zelf op gestructureerde wijze kunnen werken aan verbetering van de kwaliteit en veiligheid van zorg. Het kwaliteitssysteem kent onder andere zelf-audits, een digitaal verbeterplan, interne audits en het gebruik van een kwaliteitshandboek.

Iedere locatie wordt bij het werken aan kwaliteit ondersteund door een kwaliteitsadviseur. Ook kunnen zorgverleners gebruik maken van de Vilans protocollen en is Korian lid van branchevereniging Actiz.

Iso 2

 

Naast interne toetsingen (audits), worden er ook frequent externe audits afgenomen door CIIO. Hierdoor beschikken al onze locaties over het ISO 9001 certificaat, dé norm voor kwaliteitsmanagement. Voor nieuwe locaties geldt dat zij ongeveer vier maanden na oplevering getoetst worden.

Het verbeteren van kwaliteit en veiligheid blijft een doorlopend proces waardoor we continue verbeteringen doorvoeren die echt bijdragen aan het levensgeluk van onze bewoners en cliënten.

Voor meer informatie over hoe wij aan kwaliteit werken verwijzen we u naar ons kwaliteitsverslag.

Wat vinden onze bewoners, cliënten en hun naasten?

We doen natuurlijk ons best om de zorg te bieden zoals we dat voor ogen hebben. Zijn we op de goede weg? Dat is aan de bewoners en hun familie. Zij kunnen daar namelijk het best over oordelen. Daarom delen we graag hun ervaringen met u. Deze hebben zij geplaatst op Zorgkaart Nederland. Zorgkaart Nederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg.

Op Zorgkaart Nederland scoren onze locaties in 2023 gemiddeld een 8,9

Bekijk wat anderen vinden van Dores Herstelzorg, Hestia Zorg, Rosorum, Het Gouden Hart en Stepping Stones.